Gedane Campagnes

 

 Kunstwedstrijd 2014

Kunstenaars, geef mensenhandel een gezicht!’, dat was de oproep van onze kunstwedstrijd in 2014 om met graffiti, een fotoserie, schilderij, gedicht of iets anders het slachtoffer van mensenhandel een gezicht te geven. 

Diverse kunstenaars grepen hun kans en de inzendingen lieten verschillende thema’s zien die binnen mensenhandel spelen: kwetsbaarheid, verdriet en wanhoop. Uit de inzendingen koos een onafhankelijke jury drie winnaars: Marein Konijn, Ruth Fettis en Elza Zeilstra. 

We organiseerden onder onze oude naam STOP THE TRAFFIK een pop-up expositie van alle inzendingen op 4 november in Den Haag. Gert-Jan Segers, Tweede Kamerlid (CU) en Marith Rebel-Volp, tweede kamerlid (PVDA) openden de expositie.

De wedstrijd was een onderdeel van de themamaand ‘Stop moderne slavernij’. 

Ride out 2016

In september 2016 organiseerde Be Slavery Free onder de oude naam STOP THE TRAFFIK voor de eerste keer een ride out tegen kinderuitbuiting, een onderdeel van de campagne ‘Geen kind in de seksindustrie’.

Stereotypes doorbreken vinden wij belangrijk. Mannen zijn niet altijd dader en vrouwen niet altijd slachtoffer. Wij geloven in de kracht van positieve rolmodellen in de leefomgeving van een kind. Opvoeders, familie, leraren, jongerenwerkers en sportleraren hebben hierbij een onmisbare rol. Want kinderen die omringt zijn door positieve rolmodellen, geeft hen de beste bescherming tegen seksuele uitbuiting.

Preventie start met weerbaarheid en weerbaar zijn leer je uit de voorbeelden van de mensen om je heen.  

Ride Out 2018

Op 27 mei 2018 organiseerde Be Slavery Free onder de oude naam STOP THE TRAFFIK voor de tweede keer een ride out tegen kinderuitbuiting. De motorrijders maakten een standpunt tegen de uitbuiting van kinderen in de seksindustrie.

Stereotypes doorbreken vinden wij belangrijk. Mannen zijn niet altijd dader en vrouwen niet altijd slachtoffer. Wij geloven in de kracht van positieve rolmodellen in de leefomgeving van een kind. Opvoeders, familie, leraren, jongerenwerkers en sportleraren hebben hierbij een onmisbare rol. Want kinderen die omringt zijn door positieve rolmodellen, geeft hen de beste bescherming tegen seksuele uitbuiting. Preventie start met weerbaarheid en weerbaar zijn leer je uit de voorbeelden van de mensen om je heen. Zoals deze deelnemers:

 

ride out 2018

Arnoud 

Ik zet me al jaren in voor mishandelde kinderen, ben lid van de motorclub ‘Bikers against childabuse’ en zet me hier graag voor in.

Marcel

Ik ben tegen iedere vorm van uitbuiting van personen, dat tegen hun vrije wil ingaat. Daarom zet ik me hiertegen in

ride out 2018

Anja

Ik ben tegen mensenhandel en wil graag mijn steentje bijdragen.

Magazine Stop moderne slavernij

Esta Steyn zat in de redactie van de twee magazines ‘Stop moderne slavernij’, een product van het Platform Stop Moderne Slavernij. Het tweede jaargang is digitaal te bekijken via: Stop Modern Slaverij. Een exemplaar is door haar en de werkgroep overhandigd aan de minister Ard van der Steur. 

Het magazine is een gezamenlijk product van Fier, Het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel, Be Slavery Free (onder onze oude naam STOP THE TRAFFIK) , FairWork, CoMensha (Landelijk Coördinatiecentrum Mensenhandel), Home of Change, PerspectieF, International Justice Mission en International Organization for Migration. Genoemde organisaties zijn aangesloten bij het landelijk platform Stop Moderne Slavernij dat ten doel heeft de bewustwording rondom mensenhandel in Nederland te vergroten. Het magazine is tot stand gekomen met steun van Tony’s Chocolonely.

onze mensen

 Eerlijk Pasen

De campagneleus is: een goed paasei is slaafvrij!

Nederland loopt voorop als het gaat om eerlijke en gecertificeerde chocolade. Bij de start van deze campagne in 2015 was al 82% van de supermarkt (paas)chocolade gecertificeerd. Internationaal voerde Stop the Traffik een campagne waarbij consumenten hun plaatselijke supermarkten oproepen hun gecertificeerde paasassortiment te verdubbelen. In Engeland bijv. is bijna geen eerlijke paaschocola te vinden en ook in Australië moet je flink zoeken voordat je eerlijke paaseitjes kunt kopen. 

In Nederland zijn we actie gaan voeren om chocolatiers en banketbakkers te stimuleren meer gecertificeerde chocolade te gebruiken en reiken daarom het gouden paasei uit aan het beste bedrijf. Van Velzes  Amsterdam heeft het gouden ei zelfs twee jaar op rij gewonnen. Uiteraard hadden we ook aandacht voor de gewone supermarkten en deden mee met onze internationale partners. ‘Een goed paasei is slaafvrij’ was de campagne op social media en een speciale website De goede paaseigids informeerde consumenten. 

Wijn en chocoladeproeverij

Altijd al willen weten welke chocolade past bij jouw favoriete wijntje?? Die vraag stond centraal bij de wijn- en chocoladeproeverij op  7 november 2017. We zaten in de Seats2Meet in de Beurs van Berlage, een prachtige locatie.

Jack Steijn, de directeur van Equipoise was de spreker, hij is wijnkenner en een expert op het gebied van eerlijke en duurzame chocolade. 

Van Velzes, de prijswinnaar van Eerlijk Pasen was er ook met een kraampje. De boodschap van eerlijke chocolade in combinatie met de lekkere proeverij maakte het een geslaagde avond. 

Werkelijk liefhebben

[ https://us11.campaign-archive.com/?u=9659128588b3e79ff8fa20703&id=e6efba27c5

Samen met onze vormgever Chantal Brama in 2015  deden we poëtisch protest: Werkelijk liefhebben. Chantal is overtuigd dat werkelijk liefhebben het tegenovergestelde is van seksuele uitbuiting (en alle vormen van geweld). Door de focus te leggen op dit positieve geluid kan het groeien en wil ze wezenlijk verschil maken. Er waren bijeenkomsten, een website en een Facebookpagina. Het jaar erop volgde de campaign of kindness dit project op.

 Campaign of kindness – 2016

In de decembermaand hebben wij een campaign of kindness opgezet. Iedere dag deelden we inspirerende en hoopgevende berichten, boeken- en filmtips, deelden cadeautjes uit. Deze wereld kent zoveel ellende, wij dragen graag ons steentje bij om deze wereld wat mooier te maken! Deze campagne werd vormgeven door Chantal Brama.

[diavoorstelling van de plaatjes van Chantal Brama https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B-AvfNfygYHiTksyak83ZVNxUjQ